Vinterbröllop

Jag ligger lite efter med bloggen känner jag... Men men, det är bara att kämpa på det sista nu!
Som jag skrev i det senaste inlägget har vi gjort granar som vi skulle göra en häftig bordsdekoration med. Och eftersom vi alla ville öva mer på att göra brudbuketter så gjorde vi dem i vintertema med ett rede/konstruktion runt. 
Vi lindade inte handtagen eftersom vi skulle sätta dem i vasar, eller som Fredrik gjorde - bröt av dem. ;) Det hade känts onödigt att slita med ett fint handtag om det ändå inte skulle synas. Så vi började med att tejpa skafttråd med floratejp. Sen limmade vi fast dem i buketthållaren på detta vis.
 
 
V började med att täcka med grönt nedtill... Sen satte vi toppblomman och 4 rosor på sidorna. Vi använde oss av radiell stickteknik, dvs alla stjälkar mot en och samma stickpunkt.
 
 
Här har jag fått in både nejlika, kvistros och freesia. Älskar freesia!!! :)
 
 
 
Här är den färdig! :) Skafttråden vek vi ut i 90 gr och surrade fast redet på det. Känns som en riktig vinter-bröllop-bukett! ;)
 
Kolla vad häftigt det blev i vasen! Vi har rivit av cellofan och knölat till bollar som vi sen lagt i vasen och fyllt på med vatten. Ser ut som iskuber! :)
 
 
 
Medan två av mina klasskamrater åkte till Svenska mässan i Göteborg med Maria skulle jag och Fredrik duka upp detta fina vi tillverkat på Kanalskolan i Töreboda där det var öppet hus. 
Här har vi kommit en bit på väg! Titta å njut! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev så himla fint! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0