Inte skrivit på länge...

Har varit slarvig med bloggen ett tag. Det beror på att jag inte har gjort något speciellt på praktiken förra veckan. ;) Nej då, men som nu alla vet så har ju Anna-Karin sålt butiken. Denna veckan har hon utförsäljning av alla varor till halva priset. Förra veckan gick mycket tid åt till att plocka fram varor ur förådet och prismärka det. Men lite annat hann jag allt med också! :)
Kolla in denna häftiga "dubbel ros" ! 
 
Jag har gjort ett formbinderi till en grav.
I detta oasishjärta har jag rosor, krysantemum, brudslöja (kommer inte ihåg vad den blåa blomman heter...) och runtom har jag murgröna. 
 
Jag har gjort en sorgbukett som skulle gå i vitt och blått. Jag valde att ha cypress, vita rosor och krysantemum, aconitum (trädgårdsstormhatt), brudslöja, läderblad, aspidistra och lite blåa strån. :)
 
Sen var det ju midsommar och kranslindningar. :) Ett pilligt men roligt jobb. Jag började med att floratejpa en tjockare skafttråd. Sen tvinnade jag ihop 3 st och tejpade över tvinningen och gjorde en ögla i ena änden av tråden. Sen klippte jag av blommor och grönt i lagom storlekar och satte ihop dem som små buketter och surrade fast dom men spoltråd på skafttråden. :) Hängde ni med? ;)
 
Här har jag kommit en bit på väg. 
 
 
 
Färdig! Gjorde totalt fyra kransar i torsdags. 
 
I dag var det som sagt utförsäljning. Vilken dag! Kom MASSOR med folk! Var kö som ringlade sig i hela butiken. Jag stod mest i kassan och slog in varor. Det har gått i ett hela dagen så har jag ont i hela kroppen och är supertrött! Men det har verkligen varit jätte roligt! :) Nu ska jag sova för i morgon väntar ännu en "utförsäljningsdag" och då gäller det att vara på topp! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0