Skolvecka!

Här kommer en liten sammanfattning vad vi gjort i skolan dessa dagar. Har verkligen varit jätte roligt att träffa alla klasskamrater och lärare! Nu dröjer det 2 månader innan vi ska vara i skolan igen... 
I måndags gjorde vi kistdekorationer. Det man måste tänka på då är vilken oasishållare man ska ha, hur stor kistan är så att man gör dekorationen efter den, att man sparar en bit bak på kistan där prästen ska lägga jorden, att den inte blir för hög utan att man kan se prästen bakom ;), att man fäster oasisfix under behållaren innan man påbörjar dekorationen men man ska inte ta bort "skyddsremsan" och sen återkommer tredjedelarna även här. Dekorationen ska vara två tredjedelar fram, en tredjedel bakåt och en tredjedel uppåt. 
Jag och Amanda jobbade ihop och vi använde oss av dianthus, atirrhinum majus, alstroemeria, plumosus,läderblad, eukalyptus och aspidistra. Här är resultatet av vår första kistdekoration;
 
 
 
 
 
Här är den andra kistdekorationen vi fick till. :) Blev lite liten dock men det var rackarns kul! :) Här använde vi oss av parallell stickteknik. Det är gypsophila paniculata, gerbera, solboll och aspidistra. 
 
 
Vi gjorde även buketter till vår lilla butik som höll öppet en stund. :) 
I går var jag tvungen att sluta lite tidigare pga att det var barnkarneval i Mariestad. Min minsting skulle gå med sin förskola och det vill man ju bara inte missa! :) Men jag hann med att göra lite dekorationer i oasis samt några buketter. Gjorde en stor bukett till min kusin Lina som tar studenten i dag! Hoppas hon blev nöjd med den. Här är den iaf!
 
I den är det gerbera, celosia argentea (tuppkam), santini curmit, bärhypericum, diantus, texas, salal, läderblad och aralia. Älskar verkligen tuppkammen! :D
 
Gjorde detta formbinderi med parallell stickteknik till försäljning. Det är dianthus och santini i.
 
Här har jag gjort en bordsdekoration i oasis. Viktigt att tänka på att oasisen är lite under krukans kant och att man gör ett vattningshål så man kan fylla på med vatten. Här har jag antirrhinum majus, gerbera, delphinium, rosa, gypsophila paniculata, läderblad och salal.
 
Detta är en kompakt rundbunden spiralbukett i en dekorativ stilart. Använde mig av dianthus och celosia argentea.
 
I dag har vi fått göra glameliaros! :) Det är en limmad ros. Man klipper/skär av rosbladen på några rosor.
Den ser nästan ut som en ranunkel. ;) Dessa kan man också använda till en bukett. Lite annorlunda och roligt. :) 
 
Sen tar men en helt vanlig ros och limmar på rosbladen på undersidan. När man är klar fäster man lite blad på undersidan för att dölja de limmade rosbladen. 
 
Eftersom vi fick ta lite äldre rosor som va helt slappa och stötta så smyckade jag ut min ros lite för att dölja det hela. :) Lite sprayfärg i silver gjorde susen! :) 
 
Sen ägnade vi em åt att städa och köra sopor i vår häftiga elbil!! :D Vi turades om att köra och åka med på flaket! Ja jisses vad man kan ha roligt med en elbil! :D Åkte flera varv extra! :) 
Det sista fick vi mysfika! Jaja vi fick resterna från den andra floristgruppen som slutade nu, men det va gott iaf! ;) Amanda hade bakat en rabarberpaj som va jätte god! Så där satt vi ute i solen och skrattade och hade jätte mysigt! En perfekt "avslutning" inför sommaren. Vet inte hur jag ska klara mig utan mina fina klasskamrater hela sommaren... 
 
Så tack alla för en lyckad dag! :) 


Kommentarer
maria

hallå där, resterna smaskade vi i oss igår...ni fick alldeles nytt och eget :-)

Svar: Haha! Jaså?! ;) Ja det va gott iaf! Tack för en jätte mysig dag! :)
Sara Sandin

2013-06-05 @ 23:09:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0