Redesbuketter till UF mässan!

I dag har vi fått göra något otroligt roligt! Vi har gjort scenbuketter till UF mässan som är på Skövde Arena fredag och lördag (8-9 mars) Vi gjorde jätte stora redesbuketter som dom kallas där man formar en stor krans av björkris som blir själva "redet". Därefter fäster man det på nejlikertråd som man har böjt till på detta vis:
 
Här nedan har vi börjat fästa den gröna myrteltråden. Vi använder oss av grönt därför att det här är en dold teknik. Det är inte meningen att tråden ska synas när vi börjar få i våra växter. 
 
Här har jag fäst mitt rede! :) 
 
Fredrik instruerar oss hur vi ska gå till väga när vi ska börja sticka i växterna. Viktigt att tänka på färgval, form  och effekt innan man börjar. Det ska vara närbo färger. Alltså dem i färgcirkeln som ligger nämast varandra så man inte blandar med många olika färger. Man ska heller aldrig ha en vit blomma i mitten!
 
Duktiga tjejer som kämpar med sina reden! :)
 
 
Här är Fredriks snygga bukett! Nu gäller det bara att få till nåt som ska likna den... :/
 
Här är mitt resultat:
 
 
 
Ett hav av vackra redesbuketter!
 
Tänk vad man kan åstakomma efter bara 8 dagar i skolan! :) 
 
Så nu får ni åka till Arenan i Skövde i helgen och beskåda detta mästerverk! :) Floristeleverna i den andra klassen kommer även stå där och sälja blommor. 
 
Ja förresten! En liten detalj...  ;)
 
Fick ALLA RÄTT på läxförhöret!! :D Plus en stjärna i kanten. ;) Tack för det! :)
 
Är helt slut efter denna dan så nu ska jag plugga 10 nya växter på latin sen blir det bingen! 


Kommentarer
Amanda

Så snygg bukett! o så alla rätt på provet! jag tror vi får döpa om dig till Sara "the star" sandin och jag får la heta Amanda "the cutter" karlsson eller kanske lite mer svensson svensson på mig Amanda "snöret" karlsson haha! vi ses imorgon!

2013-03-07 @ 20:34:25
URL: http://www.solofiori.blogg.se
Sara

Haha! Söta du! Du hade ju också alla rätt! Men "the cutter" passar ju ganska bra annars... Eller snöret... Kärt barn har många namn... ;)

2013-03-07 @ 21:04:36
URL: http://lilja.webblogg.se/
Persson

Bra jobbat!!

Svar: Tackar så mycket "främling" ! ;)
Sara Sandin

2013-03-11 @ 21:31:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0