Cattleya!

Har en HEL vecka på Cattleya nu! :) jätte kul!
 
I går snittade vi, doppvattnade, städa ur kyl och så gjorde jag 2 beställningar. Det var rundbundna spiralbuketter. Jag är så inne i mitt arbete att jag glömmer att ta kort på mina verk... Måste skärpa mig med det! Har även slagit in blommor och stått i kassan. Börjar känna mig lite mer varm i kläderna nu, men bara lite... ;)
Nu börjar det komma in så mycket fint till ute-planteringarna! Bla. årets pelargon; Velvet red.
 
Jätte vacker! :)
Vi har även den populära Mårbacka! :)
 
I dag har jag både tillverkat och kört ut ett bud! :) Det var till ett par som firade guldbröllop. En bukett för 450 kr! :) Det var superkul! Den kom jag faktiskt ihåg att fota! 
I den är det röd ros, vita krysantemum, brudslöja, salal och småbladig eukalyptus.
 
 
 
Jag har gjort lite planteringar (glömde ta kort) och 2 st nivåbuketter. Anna-Karin visade en och så fick jag göra de andra 2. :) 
Gissa vem som gjort vilken... ;)
 
 
I dom hade vi i kalla, nejlikor, santini, björngräs, aralia och en cannapinne! :)
Jag har prismärkt, slagit in blommor och stått i kassan i dag med.
Ännu en rolig dag till ända! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0