Fortsättning på brudbukett

I fredags gjorde vi mer brudbuketter. Den här gången stiftade vi nejlikorna och tejpade med floratejp. 
Fördelen med denna teknik är att man kan vinkla blommorna i den vinkel man vill ha dom. Finns inga skaft som går av utan dom har ersatts med nejliketråd. Tejpningstekniken använder man sig av för att materialet inte ska rosta och för att det är lättare att sätta ihop buketten då tejpen är lite "klibbig" och fastnar på varandra. Vi satte ihop buketten parallellt med 90 graders vinkling. Det blev en rund kovex form. 
 
 
 
 
 
Har använt sizoflor under blommorna.
 
I lördags var jag på dop. Självklart ville jag göra något med blommor i. ;) Jag köpte bla. en "nappskål" till honom, tryckte i en oasis och gjorde en blomsterdekoration av den! :) Tyckte själv att det blev ganska bra faktiskt. När blommorna sen vissnar har han en bra skål att lägga sina nappar i! Använde nejlikor, krysantemum, santini, fresia, slala, läderblad och gräs. Här är lite bilder på dekorationen;
 
 
 
Det är jätte kul att jobba med oasis! :)
 
I dag (måndag) har inneburit vattning och städning i butiken. Jag har faktiskt hjälpt några kunder helt själv och stått i kassan. Börjar kännas bättre och bättre. :) I morgon blir det snittning. Då kommer vår stora snittleverans! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0