Öppning!

I fredags var det nyöppning av butik BlomsterDrömmen i backen! :) Jag började kl 8:00 med att binda buketter. 
Två redesbuketter med tuppkam (celosia argentea), santini, kärleksört, nejlika (dianthus), salal, läderblad och texasgräs. 
 
Sen gjorde jag två buketter med hortensia, gerbera, nejlika (dianthus), salal, läderblad och texasgräs.
 
Här har jag gjort en nivåbukett med papegojblomma (strelitzia), germini, blå bolltistel (echinops), salal, läderblad och aspidistra.
 
Här valde Therese blommorna och jag planterade ihop dem. 
 
Pyntad murgröna! :)
 
Här ville Therese att jag skulle sätta ihop dessa växter. En lite större grupp med massa roliga blommor i. ;)
 
 
 
 
Så här ser butiken ut nu. Har blivit endel förändringar men fint är det. :)
 
 
 
 
 
 
Eftersom jag har missat endel i sommar när butiken var stängd så har jag och min lärare beslutat att jag ska vara i skolan och öva några veckor. Så i dag var jag tillbaka och det känns jätte bra! :) Där kan jag bara frossa i alla blommor och öva, öva, öva! Det var jag och Vanja från vår klass som var tillbaka, resterande klasskamrater kommer nästa vecka. :) Vi började med att snitta rosor som vi sen använde till att göra kistdekorationer med. 
Här är min kistdekoration. Blev dock lite hög... Men ska träna i morgon igen! :)
 
 
 
I morgon ska jag försöka göra det på rätt sätt. ;) Får se om jag lyckas... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0