Utflykt

I går kom Anna-Karin och hämtade upp mig, Carina och Amanda för en utflykt. Hon ville avtacka oss efter att hon sålt butiken. Det bar först iväg till Götene och ett stopp på loppisen där. :) Sen fortasatte färden mot härliga Lidköping och picknick i stadsparken! Hon bjöd på sallad och cider bland blommorna och den härliga dammen precis intill.
Hela gänget samlat :)
 
 
 
 
 
Stadsparken Lidköping <3
 
 
Titta vilka härliga planteringar! :)
 
 
Japp ni läser rätt! Det är ett tulpanTRÄD! :D 
 
Bladen på trädet. När jag stod där och fotade för fullt så kom det fram en dam som visade mig blommorna på trädet. :) Hon hade fått berättat för sig (hon visste dock inte om det stämde) att när detta träd hade blommat så blommar det inte på 100 år igen. Låter ju lite konstigt men det var vad hon sa. :)
 
Här är den vackra tulpanblomman på trädet! Tänk vilken tur vi hade att det blommade nu om det nu är så att det inte blommar på 100 år igen! :)
 
 
Astilbe
 
Massa härligt, bla astilbe och alchemilla mollis (jättedaggkåpa)
 
Härlig pyarmid med bla petunior!
 
 
Efter denna upplevelse strosade vi runt i affärer och var inne på Gloriosa, en blomsterbutik i Lidköping. 
Sen åkte vi till Hellekis säteri för lite gofika! :)
Här frossar dom, gottegrisar! ;)
 
Vi satt i deras härliga uterum med massor av vindruvor!
 
 
En afrikansk blå lilja (agapanthus praecox)
 
Här kastar Carina ett mynt i önskebrunnen. Hoppas hennes önskan slår in <3
 
 
 
Här hittade vi en härlig gunga! :)
 
Amanda och Carina blir som barn på nytt! ;)
 
Här är lite av deras härliga perennrabatter!
 
 
 
 
 
 
Kolla in detta härliga eukalyptusträd!
 
A-K doftar på basilikan. :)
 
Sen åkte vi vidare mot stenbrottet som ligger där. Tyvärr tog jag inte med mig kameran då, vilket visade sig vara ett mycket korkat beslut...  Kändes som om man hade kommit till ett annat land... 
Hittade en bild på internet. Man ser ju lite av det iaf! :)
 
Dagen avslutades med en glass i Hällekis! Ett helt perfekt avslut på en helt perfekt dag! Jag hade så otroligt roligt och är så glad att jag fick följa med! :) 
 
Nu väntar mer självstudier för min del, men ska snart få börja hos Therese! :)
Vi hörs!


Kommentarer
Sandra

Det ser ut som ni haft en riktig härlig dag! Hoppas det går bra hos den nya tjejen :D // Sandra

2013-08-09 @ 08:37:44
URL: http://blommandebroo.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0