Brudbukett formal linjär stil

Har ju i ett tidigare inlägg förklarat vad som kännetecknar formal linjär stil. Så därför går jag inte in på det igen... :P
Har gjort två brudbuketter i formal linjär stil med dekorativa inslag. 
Vi fick först skissa och sen skulle vi försöka hålla oss till skissen så att den blev så lik som möjligt.
Här är min skiss;
 
Här har jag börjat med handtaget som är delvis i transparant stil. Har gjort ett trassel av spoltråd och surrat fast pärlor på tråden. Sen fäste jag det i handtaget.
 
Här har jag börjat, tänker på linjer, djup och grupper.
 
Veronican skapar linjer genom buketten, rosorna bildar en liten grupp i mitten men också linjer... Har rullat galaxie blad för att få ett djup och för att det skapar ett lugn.
Är inte så nöjd med denna bukett men den liknade skissen i alla fall! :)
 
 
 
Här letar Carina och Sandra efter fina pinnar! ;)
 
"Tror du vi når dit upp"?? ;)
 
Här har jag börjat på min andra bukett i samma stilart.
Börjar med de långa linjerna, använder mig av radiell stickteknik. 
 
 
Färdig! :) Blev nöjd med denna!
En droppformad bukett med linjer (callorna) som går genom buketten, det gör även veronican. Valde att bryta steelgrass för att bryta den runda, "snälla" formen.
 
 
 
 
 
Använde ulltråd på handtaget som jag valde att även sätta i buketten för att få en helhet.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0