Sista veckan

Japp sista veckan och jag ligger efter med bloggen... Typiskt...
Jag kommer lägga ut endel bilder men kanske hoppar över lite förklaringar då jag känner att jag vill lägga fokus på slutprovet nu.
Vi har fått göra brudbukett till en valfri känd person. Jag valde Anna Anka! :) Tänker mig henne stram och stilren. Så en rund, kompakt bukett fick det bli. Eftersom hon är smal och ganska lång valde jag att förlänga handtaget. Jag fäste helt enkelt skafttråd stl 17 på ett brudhandtag. Klippte av dom i lite olika längder så att det inte skulle bli ett för tvärt avslut. Sen lindade jag band runtom. Började nerifrån och upp. Valde vitt stilrent band. Ville haft brudslöja (gypsophia paniculata) men det hade vi inte så jag tog snöbollsbuske (viburnum) i stället. Min tanke från början var att göra ett rede runt av trassel och pärlor från spoltråd, men upptäckte att det blev det lite för gulligt för Anna så jag valde att bryta steelgrass och sätta runtom i stället. (skulle doch haft lite mer...)
Så här blev den!
 
 
 
 
 
Man ser här åvanifrån att jag behöver sätta lite mer på vänster sida... Typiskt... :P
Anna är ju lite kantig av sig! :)
 
 
Firar Fredrik i förväg! Han fyller 40 år!! :) Hurra för dig!
 
Mina fina klasskamrater! Kommer sakna er enormt mycket!!!
 
Elin pysslar med Flora! :)
 
Åsa försöker trassla upp trasslet! ;) Men ser ut som om hon är påväg att ge upp, så fram med saxen! :P
 
 
 
Fina Elin och fina Flora!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0