Skarpt läge!

Japp!! I fredags var det skarpt läge! Jag skulle göra en rundbunen, dekorativ, luftig brudbukett i hållare... Till en RIKTIG brud!! :/ Jag har ju tränat på det men då har ju ingen stackare behövt köpa den sen. ;) Haha!
Jo så jag började med att lägga den lilla oasisbollen i blöt och täckte handtaget så att inte det skulle bli blött. 
Sen bestämde jag (och min handledare för dagen, Amanda) storleken på buketten genom att sticka i toppblomman. Eftersom den skulle vara luftig så gäller det att inte sticka rosorna för tätt. Bruden hade valt vita rosor, alchemilla mollis (jätte daggkåpa) och några hypericum inodorum (bärhyperikum) samt att buketten skulle omslutas av texasgräs.
Här har jag kommit en bit på väg! 
 
Här är det färdiga resultatet. När A-K kom satte hon dit lite mer gräs runt för att få den att se mer fyllig och större ut.
 
 
 
Man får hoppas hon blev nöjd! Gjorde även en tärnbukett, corsage och en näbbkorg.
Här är näbbkorgen;
 
 
Har förankrat oasisen väl i botten och gjort djuuuupa instick ifall den lilla näbben får för sig att svinga runt med korgen... ;) 
 
Från nåt glädjande till nåt sorgligt. Så är det ju i den här branchen. Men på något sätt är det ändå roligt att få hjälpa någon i både glädje och sorg. Att se till att just deras dag blir alldeles speciell och perfekt oavsett vad det gäller. 
Här är en sorgbukett jag fick göra;
I den är det rosor (rosa), nejlikor (dianthus), harört (buplerum rotundifolium), brudslöja (gypsophila paniculata), aspidistrablad (aspidistra), läderblad som fylle och cypress. 
 
Nästa vecka är det skolan som gäller hela veckan. :) Har bla prov på latinska namn.... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0