Sammanfattning

Blev inget bloggande i fredags, jag var så trött när jag kom hem... 
Vi gick igenom tekniklådan för att se vad vi lärt oss hittills. Vi pratade om invändig- och utvändig trådnig och att det är viktigt att välja rätt storlek på tråden. Att man använder sig av tejpningstekniken för stabilitet och för att materialet inte ska rosta. Stiftningstekniken ersätter skaftet på blomman. Skaftingsteknik - dubbelskaftning (gaffelskaftning) och enkelskaftning som man använder sig av vid tex brudbuketter. 
Sen fick vi göra en stiftad tärnbukett som skulle vara rund konvex med 90 graders vinkel. :) Det var super kul!
 
Lite förberedelser; 
Detta är gaffelskaftning, de till höger har jag tejpat med floratejp.
 
En bit på väg;
 
Färdig! :)
Har dekorerat med lite nålar och en gerbera. 
 
 
 
Var bara tvungen att lägga ut en bild på denna vackra Avalanche;
Visst är den vacker?! :)
 
I går (lördag) åkte jag, Amanda och Carina till Gustafssons blommor i Skultorp. Ingela Wall föreläste och inspirerade oss där. Var vekligen helt fantastiskt att gå omkring där bland alla vackra blommor och sen att få sitta och lyssna och bli inspirerad av någon som är så duktig! Hon fick allt att se så enkelt ut... :) Kanske inte så konstigt eftersom hon smyckat Nobelmiddagen! ;) 
Här kommer lite inspirationsbilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Härliga bilder! ;)
Sen åkte jag hem till min familj och hade lördagsmys! :)
 
Ett bra avslut på en bra lördag! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0