Begravningsdekorationer

I fradags fick jag vara med och göra begravningsdekorationer. Jag gjorde både kransar och ett hjärta. 
Detta kalls för ett formbinderi. Ett hjärta i oasis som jag har fyllt med röda rosor. :) Runtom på kanterna kommer det vara murgröna.
 
Här har jag börjat med kransen som också är i oasis. I den är det gerbera, vita rosor (rosa), brudslöja (gypsophila paniculata), nejlikor (dianthus) och trädgårdsstormhatt (aconitum x cammarum). 
 
Det färdiga resultatet;
 
Den här kan jag inte riktigt ta åt mig hela äran av själv... Det var nämligen så att Amanda (en tjej som jobbar extra) började med den men ledsnade lite... ;) Då tog jag tillfället i akt att ta över eftrsom jag tycker att det är så himla kul! :) 
Så här blev den i alla fall! :)
I den är det freesia (freesia x hybrida), ranunkel (ranunculus asiaticus), Rosor (rosa), hortensia (hydrangea macrophylla), limonium, krysantemum (chrysanthemum x morifolium), trädgårdsstormhatt (aconitum x cammarum) och hyacint (hyacinthus orientalis)
 
Gjorde en solitär gerbera till en kund. :)
 
Det var en fantastiskt rolig fredag! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0