Dagarna går fort!

Jag hinner ju knappt med att skriva här... 
I tisdags fick vi MASSOR med snitt som bla ska vara till en stor begravning vi har på måndag. Härligt att komma in och mötas av ett hav av blommor! :)
 
 
 
 
Snittade på fm och sen gjorde jag lite uteplanteringar. Fick en beställning på en uteplantering som en kvinna som fyllde 60 skulle få. Gjorde denna;
 
Sen gjorde jag två till försäljning;
 
Det var fullt ös i butiken i tisdags. Fick hjälpa några kunder och tog betalt i kassan. Sen kom min älskade fröken på besök! :) Hon är alltid lika gullig och peppande! (Tack för ditt stöd). 
1 maj är ju en röd dag och för första gången i mitt liv jobbar jag inte röda dagar! :) Känns ju toppen detta! :P
I dag gjorde jag halvdag på praktiken, sen hem och plugga! Men jag hann (med hälp från min handledare) göra en hög sorgdekoration till en begravning i morgon.
En oasishållare med handtag, till att börja med... ;)
 
Sen täcka med cypress och läderblad. Lejongap (Antirrhinum majus) som bestämmer höjden.
 
Fått i lite kvistros, nejlikor (Dianthus) och santini.
 
Färdig! Två anastasia fick också plats! ;)
 
 
 
I morgon blir det mycket begravningsdekorationer. Ser fram emot att få lära mig detta! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0