Kortvecka

Denna vecka skulle vi ha varit i skolan torsdag och fredag men eftersom det är röd dag i dag och "klämfredag" i morgon så blev vi lediga! :) Är faktiskt lite skönt, även fast jag tycker att detta är jätte kul. Men nu hinner jag i kapp lite med pluggandet också. :)
Den första riktiga värmen kom ju i veckan så då har det gått åt en hel del uteplanteringar! Jätte roligt! :) Va tvungen att ta lite bilder utanför Cattleya för att visa hur fint det är! 
 
 
Tulpanpelargon!
 
Denna plantering har jag gjort! :) 
 
 
Denna härliga lavendel i sin söta kruka fixade jag till. :)
 
Har även gjort dessa två beställningar, rundbundna buketter.
I denna är det rosor, nejlikor santini, elegansnejlika, germini, limonium, läderblad och salal.
 
I denna är det lilja, limonium, rosor, santini,salal och läderblad.
 
Fick fria händer att skapa 3 buketter till försäljning. Valde vitt och lime. Älskar dom färgerna ihop! :) Blev en kompakt rundbunden bukett;
 
Jag har rosor, stor krysantemum, nejlikor, borstnejlikor, brudslöja, santini och aralia.
 
Har varit en väldigt givande vecka (som vanligt) ;) Nu försöka mig på de latinska... :/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0