Carlssons handelsträdgård

Nu har jag börjat på min nya praktikplats, Carlssons handelsträdgård! :) Dom kommer flytta ner till centrum i november och det tror jag kommer bli jätte bra! 
Jag började i måndags med att snitta om alla blommor i kylen och bytte vatten. 
 
Jag bara älskar gladiolus!
 
Sen tog jag kassan, lite beställningar, faxade, hjälpte lite kunder, städade och diskade. :)
Måndagar brukar ju vara en städ och vattningsdag i butikerna. Så det var det jag hann med. Resten av veckan ska jag vara i skolan och hjälpa till med förberedelser inför öppet hus som är på lördag! :)
 
I dag (onsdag) var vi i Jönköping på Elmia garden flower grand prix!!!! :D Det var en helt otrolig upplevelse kan jag säga!! Här tävlar eliten inom floristiken! Alla var såååå duktiga och ingen verkade nämnvärt nervös! 
Här anländer vi! :)
 
 
Lite bilder från mässan
 
 
 
 
Vi fick en uppgift av vår lärare att följa en florists arbete. Jag och Carina i min klass fick följa Amanda Post från Amanda´s blommor i Karlskoga. Vi ska sammanfatta floristens arbetsgång, beskriva tekniska lösningar, färg/form, materialval, materialpreparering, effektivitet, frågeställningar osv...  Jag återkommer med min sammanfattning. 
Här ett litet smakprov på vag Amanda gjorde:
 
 
Har varit en rolig men lång dag. Jag är helt slut nu och ska stupa i säng! :P 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0