Mycket nu...

Usch vad slarvig jag varit med bloggen nu! Har inte skrivit på 1,5v! Jag har helt enkelt haft fullt upp. Förra veckan var jag på Carlssons handelsträdgård hela veckan. Dom öppnade ju en butik nere i stan i fredags så det har varit fullt upp med att färdigställa den butiken. :) Vi har jobbat till sena kvällar men vi har haft så himla kul! :D Tina, som jobbar där, är så himla lättsam och rolig så jag känner mig som en i gänget redan. :) 
Välkommen in i butiken!
 
Under uppbyggnad
 
Tina i fixartagen. ;)
 
MASSA grönväxter!
 
 
 
 
 
 
 
 
Fiiina lyktor! :)
 
 
 
Ett hav av azalea!
 
Här har jag gjort en nivåbukett med bollkryss, kål, monstera och black tie blad.
 
 
En halloween-bukett! I den är det kål, gerbera, rosor, salal och hypericum. Jag använde svart silkespapper rumtom och svart presentsnöre över för att få till lite halloween-effekt! ;)
 
 
 
I dag i skolan började vi med ett prov på varuhantering. Vi fick en varsin hink med bla rosor, krysantemum, germini, veronica, rosenstav, iris, stjärnflocka, anastasia, alstomeria, fontängräs mm. Vi skulle blada av, putsa stjälken, ta bort fula blommor/blad och snitta dem. Sen fick vi lämna in en beskrivning på vad man ska tänka på, vilken snittyta vedartad samt örtartad stälk ska ha osv. Fick faktiskt B på min bedömning och det är jag jätte nöjd med!
Sen fick vi träna på buketter, rundbundna och nivå. Här har jag gjort en rundbunden med stjärnflocka (astrantia major), anastasia, santini, alströmeria  (alstroemeria) och aspidistra.
 
 
I morgon väntar skolan igen. På lördag ska jag jobba helt själv på carlssons! (uppe i trädgårn) Hjääälp! Vad hände liksom? Trodde jag sa att jag kunde hjälpa Tina i butiken i stan, men helt plötsligt fick jag jobba själv i trädgårn då det fattades folk... Jaja, det går nog det med! :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0