Öppet hus

Har varit en jätte rolig vecka med Elmia mässan och förberedelser inför öppet hus (som var i går) Jag, Sandra och Karina (från andra klassen) tog oss an en uppgift från Fredrik, nämligen att tillverka ett äppelträd. Det skulle stå inomhus och så skulle vi duka under med 3 runda bord och fint porslin. :) Fredrik hade sågat ner ett äppelträd och vi skulle sen utifrån det bygga till med grenar från ett paradisträd. Sötåsen har fått utmärkelsen ”skola för hållbar utveckling” och i stortsett allt från denna utställning kommer från milön runtom skolan.
Här är Sandra i full färd med att blada av trädet! :)
 
 
 
Här har vi börjat bygga på grenar från paradisäppelträdet kors och tvärs. Vi surrade fast dem med myrtentråd.
 
Liiiite skillnad på äpple och äpple! ;) Det till höger är ett normalstort äpple, då kan ni tänka er hur gigantiskt det i mitten är! ;)
 
Vi satte upp provrör i grenarna som vi satte rosor i. Blev jätte romantiskt! :) Vi har börjat forma till stjärnan på bordet av äpplen. 
 
En fin "servettring" som en av eleverna kom på!
 
Eleverna i Fredriks klass gjorde bollarna i oasis som står i krukorna. De gjorde även dekorations äpplen med röda kryss och rosor! :)
 
Här har vi klätt en stol i mossa. Gick åt mycket mossa då vi skulle klä tre stolar och 12 bordsben! :)
 
 
Vi dekorerade stolarna med blommor. 
 
Dessa ljusmanschetter kom jag på att vi kunde göra. Smart jag är va?! ;) Hehe... Tog av stjälken på krysantemumen, stack igenom myrtentråd och formade runt ljusen. :) Tada!! :D
 
Här är det helt färdigt!!!! Blev så himlans bra och mysigt! :) Man vill ju bara sätta sig och äta en romantisk medda! ;)
 
Min fina partner Sandra och jag. Nöjda över vårt arbete! :)
 
 
Butiken. Detta har de andra två klasserna producerat! Alla har varit så flitiga och duktiga så det höll världsklass kan jag lova! Jättesuperduperfint! :)
 
 
 
 
Vi hade en så rolig dag i går och sålde massa fina saker! Får en klump i magen när jag tänker på att vi snart är färdiga med utbildningen... Vill inte!!! :( Vi har så roligt så jag vill fortsätta plugga där resten av mitt liv! :P 
Pöss!
 


Kommentarer
amanda

åh fy bubblanva ni är grymma länktar efter er nu ses snart! kramar

2013-10-08 @ 13:03:18
URL: http://solofiori.blogg.se
maria

hahaha...du måste bli godkänd innan du kan sluta...tänk på det ;-)

2013-10-10 @ 13:50:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0