Tiden går fort...

Ännu en vecka har passerat... Hinner inte med allt jag vill!
I fortsättningen kommer jag vara på praktiken måndag och tisdag och i skolan onsdag-fredag. Det är för att jag ska hinna träna på allt innan S L U T P R O V E T... :/
Så, i måndags var jag på Carlssons igen. Det var omsnittning och städning i kylen samt vattning och det "vanliga plocket" som stod på schemat. På tisdagar kommer snittet och Tina brukar göra begravningsdekorationer. Jag tog hand om snittet och när det var klart fick jag göra en sorgbukett med tillhörande rosett. Jag använde lilja, dianthus, rosor, cypress, läderblad och eukalyptus.
 
 
Sen gjorde jag två buketter till försäljning med helianthus annus (solros), nejlika, hypericum, monstera och läderblad. Glömde visst ta kort på dem...
 
Jag fick med mig massa gamla blommor hem för att träna på att göra en hög/stående sorgdekoration på. 
 
 Oasishållare, petit...
 
Japp, jag slängde ihop den på ca 20 min. :) Haha! Den ser väääldigt tanig ut men jag har inget grönt fylle utan det är bara blommor i olika former och färger! Läcker va?! ;)) Tror den avlidne hade gråtit om denna dekoration hade hamnat på en begravning... Men jag tränade på formen och tyckte den blev helt ok med tanke på utgångsläget! ;) Använde mig i vilket fall som helst av radiell stickteknik. :) 
 
 
I skolan har vi tränat på kransdekoration. Vi har lindat halmkransar med cypress och sen dekorerat dem i dekorativ stil och en valfri stilart. Jag valde då den vegetativa som jag älskar! :)
Mer om det i nästa inlägg! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0