Exponering

Denna veckan har vi fått göra varsin exponering. Vi skulle jobba utifrån de stilarter som finns, dvs dekorativ, vegetativ, formal linjär, transparant och formbinderi. Vår fröken lottade ut vilken stilart vi skulle få, allt för att vara så rättvis som möjligt. :) Jag fick vegetativ stilart och det innebär att man återskapar naturen utan att kopiera den. Man använder sig av naturmaterial. I en vegetativ stilart kan man även blanda in lite av den dekorativa och formal linjära stilarten också. 
Så här såg mitt skyltfönster ut innan. 
 
Här har jag fått upp min tapet. Jag jobbade med lite mörkare varma höstfärger så därför valde jag denna tapet.
 
Här har jag börjat placera ut de saker jag vill sälja. (tack för lånet Carina)! :) 
 
En renpläd är på plats och lite mossa i grisen och buren.
 
Här är min exponering färdig! Lite äpple i grisen fick det bli och lite rönnbär här och var för att dra blickfånget till sig. Jag jobbade med höjd i form av de lyktor och ljushållaren/fågelbordet som kommer från taket. Jag hade valt barrskog som tema men valde ändå att lägga dit lite färgglada höstlöv för att få det att se mer ombonat ut. (lite dekorativt) 
 
 
 
Jag blev faktiskt nöjd. Det ser ombonat och mysigt ut. Skulle du vilja komma in i min butik? ;)
 
Här står Carina som fick jobba med formbinderi. (Hon har ändrat den efter denna bilden togs men det har jag inte hunnit fota...)
 
Vanja som hade dekorativ stilart! :)
 
Och Sandra med den stilarten som jag tycker är svårast men är så otroligt häftig och läcker! Formal linjär! Man ska jobba mycket med kontraster och raka linjer i denna stilart, både vad gäller färg, form och material.
 
Tycker alla lyckades jätte bra med sina stilarter! Det var inte lätt med tanke på att vi inte haft så mycket genomgång men vi har kämpat på. Jag får erkänna att jag fick en som var liiiite lättare än formal linjär. ;) Men Sandra fick till det bra tycker jag! :)
 


Kommentarer
Sandra

Du är så snäll Sara ;) Din exponering var grymt bra! Du är så duktig! :)

2013-09-30 @ 21:19:05
URL: http://blommandebroo.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0