Sorgdekoration och brudbukett

Så då var det dags för sorgdekorationen. Jag valde att göra en stående sorgdekoration i trekantig form. 
Här har jag börjat täcka oasisen med grönt. Måste täcka noga, inte en millimeter av oasisen får synas. :)
Här har jag täckt med cypress, aralia, läder och pistacia. Två aspidistra sticker ut för att förstärka den tänkta formen. 
 
 
Jag glömde ta kort innan bedömningen, visste inte att hon skulle dra upp blommorna för att titta. ;) Men jag försökte få dit dem igen... :D 
Jag har använt mig av liljor, hypericum, harört (buplerum) och germini. Ser att den tänkta trekantsformen rubbats lite men det såg bättre ut innan. (jag övertalar mig det iaf...) ;)
 
 
 
Då var det dags för brudbuketten i hållare. 
Vi skulle välja en kändis som vi skulle göra brudbuketten åt. Jag valde Halle Berry. Hon fick en droppformad bukett i grönt och vitt för jag ser henne som stilren och elegant. Här har jag börjat täcka oasisen. Först har jag gjort en manchett runtom med läderblad, sen är det bara resten kvar att täcka. ;)
 
Här har jag fått i två kallor. Jag har skaftat dem med nejliketråd och fäst dem med tråden på baksidan av hållaren för att de inte ska åka ur. Vore ju katastrof om blommorna ramlar ur brudbuketten... 
 
 
Färdig! Fick lite avdrag här och var men ska träna på det nästa vecka! 
 
 
Det var min vecka!
Nästa vecka ska vi göra exponeringar till öppet-hus som är den 5/10! Ska bli riktigt kul, men en riktig utmaning!
Go natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0